بخشی از وصیت نامه شهید محمدعبدی

 

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

در ابتدا امیدوارم مولایم حضرت حجت ( عج ) مرا در نوشتن یاری نماید.سلام می کنم به ارواح پاک و مطهر ائمه معصومین علیهم السلام و انبیاء و اولیاء خداوند تبارک و تعالی و سلامی به روح پر فتوح حضرت امام خمینی(ره) این نائب خجسته مهدی و سربازان و یاران شهیدش و سلامی هم هر چند ناقابل به محضر مبارک ولی امرم-مرادم حضرت آیه الله خامنه ای. سالها بود که در این رویا زندگی می کردم و به انحاء مختلف خود را با عشق شهادت مشغول می نمودم.سالها بود که سعادت رادر شهادت می دیدم ولی... خداوندا تورا سپاس می گویم که این بنده حقیر ضعیف سراپا تقصیر راعنایتی نمودی.تورا شکر می گویم که با همه بدیهایی که از من سراغ داشتی نامه هایم را بی جواب نگذاشتی.اگر نبود امید به رحمت و مغفرت تو چگونه می باید زندگی می کردم. شهادت در راه تو نعمتی است بس عظیم-سفره ای است بس گشاده به روی عاشقان لقایت. نمی دانستم ولی فهمیدم که هرکه تو را دوست دارد تو او را بیشتر دوست می داری.
خداوندا در دوران هشت سال دفاع مقدس توفیق یارم نشد و لیاقت سربازی ولی تو را پیدا نکردم.اما اکنون در میدان مبارزه با نفاق و دوروئی توفیق شرکت یافته ام.
حال می توانم تمام عقده هایم را که سالها در گلو فشرده و در مشتهایم جمع کردم یکباره بر سر منافقین و کوردلان بیرون بریزم.بر سر همانهائی که دل نائب تو را خون کردند.و او را اذیت نمودند.
خداوندا تورا شکر می گویم که ذکر حسین را به من آموختی.تورا سپاس می گویم که محبت علی(ع) و زهرا (س) را در دلم نهادی.تورا شاکرم که دعای کمیل و زیارت عاشورا و دعاهای توسل و ماه مبارک رمضان را از من نگرفتی.و تورا شکر می گویم که لیاقت و توفیق خواندن قرآن به من دادی.آری اگر محبت تو نبود کی نصیب من می شد تا دست روح تو خمینی کبیر بر سر من کشیده شود. کی نصیب من می شد که در پایگاه بسیج عضو شوم ونام بسیجی به خود بگیرم.تو بودی که مرا با گنبد طلائی امام رضا(ع) آشنا کردی تو دل مرا به پرچم سبز گره زدی.....به خودت قسم اگر تورا نداشتم هیچ نداشتم.

به هر حال هرکجا لطفی شامل حال من شد از سوی تو بود.....ودر آخر تورا شاکرم که پدر و مادری مهربان-مسلمان و مقید به من عطا کردی که مرا محبت تو بیاموزند.......اما این را می دانم که زبانم از بیان لطف و کرم تو قاصر است.

برو ای دل سبک رو به یمن به دلبر من برسان سلام و خدمت تو عقیق بی بها را

ز غم فراق تو جان مرا شکایتی بر در تو نشسته ام منتظر عنایتی

والسلام علی عبادالله الصالحین

الاحقر محمد عبدی( ایام فاطمیه )

 

******************

 

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"


السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله فی ارضه یا مولانا


وصیت حقیر به تمامی دوستان، آشنایان و رفقا و برادران، اول رهبر را، علی زمان را تنها می‌گذارید و یار و یاورش باشید. بدانید که او نایب مهدی (عج) است. اطاعت امرش واجب می‌باشد. از او محافظت کنید. با دوستانش دوست و با دشمنانش دشمن باشید.

 

سپس شما را وصیت می‌کنم به برپایی نماز اول وقت. به خدا قسم تا وقتی نماز اول وقت شیعیان همراه با معرفت برپا باشد به هیچ سپری نیاز ندارند. یادتان باشد نماز جماعت و جمعه را فراموش نکنید.

 

سعی کنید در اموال بیت المال کمال دقت را داشته باشید و از مال حرام یا بیت المال در مالتان داخل مگردانید. از بیت المال مراقبت کنید و پاسدار آن باشید. نگذارید سنگر روحانیت در جامعه اسلامی تضعیف گردد. پشتیبان مراجع تقلید و نیکان و صالحان روحانی باشید تا با یاری آنان اسلام عزیز را حفظ نمایید.


امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کردید باید فاتحه اسلام را خواند. ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر یعنی تیشه به ریشه اسلام زدن، نکند جانبازان و آزادگان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس را فراموش کنید اینان شهیدان زنده‌اند. نکند زحمت آن‌ها را زیر پا گذارید. از حیثیت و آبرو و شرف آنان پاسداری نمایید.

 

و در آخر عرض می‌دارم امام الشهدا را فراموش نکنید. او که همه سعادت را در پیش روی ما نهاد. او را دعا کنید. برای او علو درجات را بخواهید و نیز سربازان را فراموش نکنید.


نکند خدای ناکرده گلزار شهدا را فراموش نمایید. حتما برای زیارت شهدا به گلزار شهدای بهشت زهرا بروید و با آنان درد دل کنید.»